Jest to dział stomatologii zajmujący się rozpoznawaniem i leczeniem chorób miazgi zęba, tkanek okołowierzchołkowych oraz ich powikłań.

Najczęściej endodoncję (leczenie kanałowe) wdrażamy u osób zgłaszających się z bólem zęba, której przyczyną jest próchnica penetrująca w głąb. Po usunięciu wewnętrznej, zainfekowanej miazgi zęba (nerwu), oczyszczeniu, dezynfekcji i osuszeniu kanału, następuje jego stałe wypełnienie.

Nasz Gabinet dla zapewnienia jak największej precyzji leczenia kanałowego został wyposażony w nowoczesny aparat RTG, Endometr – ENDOMETR DENTAPORT ROOT ZX MORITA (precyzyjne urządzenie do określania długości roboczej narzędzi podczas leczenia endodontycznego) oraz specjalistyczny mikrosilnik endodontyczny X Smart firmy Maillefer-DENTSPLY.

leczenie kanalowe zebow schemat

Stosujemy u nas narzędzia kanałowe szwajcarskiej firmy Maillefer-DENTSPLY oraz firmy amerykańskiej Kerr- TF-Adaptiv

Do szczelnego wypełniania kanałów używamy bezprzewodowego systemu renomowanej firmy KERR- Elements™free.

PAMIĘTAJ!!!

Prawidłowo przeprowadzone leczenie endodontyczne pozwala na długotrwałe utrzymanie własnego zęba w jamie ustnej jak również stanowi solidną podstawę pod koronę lub filar mostu.

Leczenie kanałowe Konstancin

Proces leczenia kanałowego obejmuje usunięcie zainfekowanej lub uszkodzonej miazgi zęba, czyli jego wnętrza, a następnie dokładne oczyszczenie kanałów korzeniowych. Po oczyszczeniu przestrzenie te są wypełniane specjalnym materiałem, który zapobiega ponownej infekcji. Cały zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu, co eliminuje uczucie bólu i sprawia, że pacjent nie odczuwa dyskomfortu.

Dobrze wykonane leczenie kanałowe pomaga uchronić pacjenta przed koniecznością usunięcia chorego zęba. Po wykonaniu leczenia i dokonaniu odbudowy zęba pacjent może cieszyć się naturalnym uśmiechem bez konieczności leczenia protetycznego. Dodatkowo nowe technologie pozwalają skrócić czas wykonywania pełnego zabiegu, a dzięki profesjonalnym metodom znieczulającym, pacjent nie odczuwa bólu.

W gabinecie stomatologicznym Akademia Stomatologii dysponujemy profesjonalnymi narzędziami, pozwalającymi nam na wykonanie dokładnego leczenia kanałowego, zapewniając pacjentowi maksimum komfortu. Gabinet zlokalizowany jest w miejscowości Konstancin-Jeziorna, jednak przyjmujemy także pacjentów z sąsiednich miejscowości.